Thursday, August 29, 2013

Journey of Bride To Be : Kursus Pra Perkahwinan


Assalamualaikum.


Para pengantin mesti sedia maklum kan antara prosedur yang wajib korang follow kalau nak kahwin adalah menghadiri kursus pra perkahwinan. Alhamdulillah, tanggal 25 & 26 Mei 2013 yang lepas aku selamat menjalani kursus tersebut.

Tidak seperti pasangan lain, kalau korang nak tahu aku gi kursus tu sorang-sorang hokkay. Takder pon pergi berdua ngan My Tunang. Alkesahnya kerana My Tunang dah gi kursus kahwin tu awal-awal lagi. Sebelum kitorang berkawan, bercinta dan bertunang. huhu. 


Oleh sebab itu, aku terus buang rasa jelus jauh-jauh dengan mereka yang datang berpasang-pasangan ni. Ada aku kesah kalau datang sorang pon? I survived the course! Yang penting aku datang bukan setakat nak dapatkan sijil tu, tapi aku datang dengan niat yang satu iaitu untuk menuntut ilmu sebanyak mungkin bagi bekalan di alam perkahwinan aku kelak. Yummey! hihihi terus semangat. :p

Okaylah meh aku review sikit about that course yap. 

  • Nama tempat kursus : Pedoman Khusus Enterprise
  • Alamat : B-8/3, Tampin Square 73000 Tampin, Negeri Sembilan.
  • No. Telefon : 06-441 8579
  • Bayaran : RM 80.00
  • Tempoh kursus : 2 hari (Sabtu dan Ahad)
  • Masa : 9pg - 5ptg
  • Tajuk-tajuk modul : Akidah, Ibadah, Akhlak, Hubungan dalam keluarga, Perkahwinan dan Prosedur, Pengurusan Kesihatan, Pengurusan Sumber Keluarga, Komunikasi Suami Isteri, Pengurusan Stress dan Konflik, Perkhidmatan Rundingcara di Jaim, Pembubaran Perkahwinan.
  • Makan tengahari dan tempat solat disediakan. Rehat dari pukul 1tghr - 2ptg.
  • Wajib bawa ialah salinan I/C.
  • Dibekalkan buku yang bertajuk "Memasuki Gerbang Perkahwinan" kepada para perserta.

So far best jugaklah masa kursus kahwin harituh. Ustaz dan Ustazah pon sempoi-sempoi jek. Masa kursus kat sini pon, semuanya dipermudahkan. Tiada pon sesi soal jawab melainkan perkongsian maklumat daripada penceramah. Hari ahad pon kitorang dapat perlepasan balik awal 1 jam tau sebab modul dah habis disampaikan. Tempat yang selesa, berhawa dingin, dan peserta pon takdelah ramai sangat. hihi oke cukup sampai sini. Wasalam.



Auhai... aku ade masalah nak rotate picca ni. Dah rotate dulu sebelum upload pon still cengiini jadinye. Maaf la yer. uhu



BERMINAT??ISI FORM DULU YE^^

No comments: