Friday, September 13, 2013

Salahkah Aku??



Kadangkala bersikap jujur itu sememangnya akan mengguris perasaan orang lain. Tetapi bukankah lebih baik untuk kita bersikap jujur agar ia tidak lebih menyakitkan hati dan perasaan dia? Bukankah lebih baik untuk kita bersikap jujur agar segala yang terbuku dihati terlerai bagaikan deraian pasir ditiup bayu dipantai...

Makin dekat nak kahwin ni, hatiku bagai berbolak balik. Berfikir itu ini, sini tak kena, sana tak kena. Perasaan was-was yang seringkali menjengah kotak pemikiranku ini membuatkan  aku merasa buntu, sedih, dan pilu.

Adakah semua bakal pengantin akan merasa apa yang aku rasa? Aku rasa stress. Lagi 3 bulan je lagi aku akan diijabkabulkan. Jika ditanya pada perasaanku yang satu ini, sememangnya aku terlalu menyayangi dan mencintai tunangku itu. Tiada yang dua, tiga... hanya dia bertakhta di hatiku ini. Tetapi mengapa aku mengalami perasaan sedemikian ini ya Allah...

Adakah aku berkesempatan untuk bahagia?
Adakah mampu untuk dia setia denganku?
Adakah dia akan bersamaku pada saat-saat susah senangku?
Adakah dia boleh bertanggungjawab sepenuhnya kepadaku sebagai isterinya yang satu?

Syg minta maaf B... bukan niat syg untuk mempersoalkan kewibawaan B sebagai bakal suami syg suatu hari nanti. Terkadang syg cuma menginginkan kata-kata azimat daripada B meyakinkan syg. Terkadang syg cuma menginginkan sedikit daripada kekuatan B untuk menguatkan hati dan perasaan syg.

Maafkan syg andaikata syg telah melukakan perasaan B. Bukan syg tidak yakin, tetapi syg cuma takut andai kepincangan menunggu hari mendatang syg. Salahkah syg andai syg sudah menggariskan kebahagian pada perkahwinan kita nanti? Salahkah syg hanya menginginkan B setia pada syg yang satu? Salahkah syg menginginkan b senantiasa disamping syg disaat susah senang bangun syg ini? Salahkah syg yang mahukan B bertanggungjawab sepenuhnya kepada syg B? Salahkah syg andai syg tamak untuk memiliki B yg mutlak? Salahkah syg untuk bersikap jujur agar B mengerti perasaan syg ini? 

Ya Allah Kau tetapkanlah hatiku ini Ya Allah. Hilangkanlah rasa gulanaku ini. Tetapkanlah keyakinanku kepada dia tunangku bakal suamiku yang satu. Jauhilah aku daripada sifat untuk mendzalimi diriku dan bakal suamiku dimana ia mampu menerbitkan kemurkaanmu Ya Allah ' azza wa jalla. Juga Kau hindarilah kami daripada hasutan syaitan nirrojim. Sesungguhnya aku tahu, perasaanku ini terbit daripada kerakusan syaitan untuk menghalang kami mendirikan masjid kesukaanmu Ya Allah. Bantulah hambamu ini.
 Amen amen amen yarabbal alamen...





~hugs~

BERMINAT??ISI FORM DULU YE^^

No comments: